31 augustus donderdag - Reisverslag uit Jekaterinenburg, Rusland van Monique Geert-Jan - WaarBenJij.nu 31 augustus donderdag - Reisverslag uit Jekaterinenburg, Rusland van Monique Geert-Jan - WaarBenJij.nu

31 augustus donderdag

Door: gj

Blijf op de hoogte en volg Monique

02 September 2017 | Rusland, Jekaterinenburg

Deze treinmachinisten goed doorgekomen ook al is het laatste bed nu bezet door een oude boerenbroden compleet met wat bij die afkomst hoort een moi. Geborduurd hoofddoekje. Dat was omstreeks 4uur vannacht en gaat natuurlijk met lawaai en gestommel voordat zo iemand met bagage geseteld is en het bedje is opgemaakt.Tegen 5 was het na de hoestbuien van oma rustig en hebben we tot 9 uur ongeveer kunnen slapen op de oude kapok matrasjes en in de erg rammelende oude trein. Deze was beslist een stuk minder dan de vorige maar voor 4 tientjes voor 1000 km,
Qniet klagen dus.Ook zij probeerde weer wat te babbelen en met goede wil kom je een heel eind. Met de eigengemaakte pizza achtige broden zo groot als eierkoeken kon oma zich ijdelste de reis Aangekomen in yekaterinenburg hotel gemakkelijk gevonden n.l. Recht tegenover het station. Na wat opfrissen de stad in. De kerk va het bloed bezocht, de plaats dus waar het hele Romanov gezin in 1918 is vermoord door de bolsjewieken.Tsaar nicolas2, de Tsarina, de 4 dochters en enige zoon. Ik zou wel hebben willen inruilen tegen de heer P die momenteel regeert. Wat een mooi gezin. Morgen hierover meer. Om de wrange smaak weg te spoelen en eten, Japans restaurant Tanuki gevonden een paar honderd meter bij de kerk vandaan. Glaasje witte wijn erbij uit Georgie maakte het met bijzonder lekkere eten weer wat aangenamer.

• 03 September 2017 - 21:37

Esther Van Esch:

Soms..... moet je heel wat meemaken. Ik vind het trouwens erg leuk om te lezen wat jullie meemaken. Van alles wat op jullie pad komt.... of juist niet. Weer heel veel ervaringen rijker. Op naar nieuwe avonturen.

• 04 September 2017 - 18:58

Petercocu:

Mijnheer P is erg maar Tsaar Nicolas had zijn zaakjes vast slechter voor elkaar. Er was bittere armoe in het toenmalige Rusland Geertje.
    Het was misschien wel een mooi gezin om te zien, maar wat vind je van drs P in zijn blote bast te paard, ik wed dat Monique daar wel iets in ziet.

Nee nee, wij kunnen ons moeilijk verplaatsen in die tijd begin 1917 maar de opstand begon omdat de Tsaar de mensen gewoon liet verrekken. Hij was volledig van zijn onderdanen vervreemd, in oorlog met Duitsland en die oorlog koste geld dat er eigenlijk niet meer was.Toen ze in opstand kwamen stuurde hij de militairen eropaf, die hij op zijn eigen mensen liet schieten wat ze weigerde. Toen was het zo gebeurd met de Tsaar.

Of het nodig was dat hij maanden later met zijn gezien uitgemoord werd waag ik te betwijfelen.
    Maar ja zo was een weg terug naar de dictatuur van de Tsaar ook meteen weg als een optie die boven de markt blijft zweven en altijd tegenkrachten in beweging brengt.

"t wat belerend allemaal maar zo lekker was dat Tsaartje dus niet. grt pc

Moet nog een paar dagen inhalen mbt het lezen van jullie blog.

• 05 September 2017 - 13:39

Marijke:

Ik blijf jullie met genoegen volgen. Probeer ook steeds een beeld te vormen wat jullie beschrijven.

Verslag uit: Rusland, Jekaterinenburg

Monique

Op 19 augustus gaan wij op reis richting Sint Petersburg. Geert-Jan is al vanaf maart 2017 aan het voorbereiden, lezen, printen, overwegen en uiteindelijk boeken van vluchten, treinen, hotels, hostels, taxi's, Hermitage, Peterhof etc. We hebben samen ontelbaar veel filmpjes gekeken van reizigers en websites. Het genieten is dus al lang geleden begonnen. We houden jullie op de hoogte van deze tocht, zo vaak we Wifi hebben. Graag lezen we jullie reacties. En zijn er mensen die nog meer tips hebben, we houden ons aanbevolen.

Actief sinds 01 Aug. 2017