13 september, woensdag - Reisverslag uit Harhorin, Mongolië van Monique Geert-Jan - WaarBenJij.nu 13 september, woensdag - Reisverslag uit Harhorin, Mongolië van Monique Geert-Jan - WaarBenJij.nu

13 september, woensdag

Door: Geert-Jan

Blijf op de hoogte en volg Monique

26 September 2017 | Mongolië, Harhorin

13 september , maandag
Vandaag met een jeep terug naar UB. Ongeveer 5 uur rijden. Omstreeks half elf vertrokken samen met Petra en Gunter ons vaste koppel inmiddels in Mongolie. Zij reizen nog door naar Olghi helemaal tegen de grens met Kazakstan/Rusland aan. Het gebied daar heet de Taiga, een deel van Siberie. Eind september wordt daar het Adelaar festival gehouden. Helaas moeten wij dat missen omdat we doorreizen naar China.
De reis verloopt spoedig, al moet Petra, die we voorin gezet, hebben de chauffeur in de gaten houden want op de 360 km rechte- en daardoor voor een chauffeur een beetje saaie - weg dut hij steeds in.
Gaat wel goed en we stoppen af en toe om toch nog wat foto’s te maken o.a. bij de mini Gobi woestijn, een strook van een aantal kilometer lang en een paar honderd meter breed geel woestijnzand. Genoemd naar de kleine (grootte Nederland) en de grote Gobiwoestijn (een x keer Nederland) Dit stukje woestijn ligt echter mooi langs de snelweg is alleen voor de toeristen, waarbij meestal enkele adelaars en kamelen aanwezig zijn om de toeristen foto’s te laten maken uiteraard tegen betaling.
Terug in UB worden we vlakbij het hostel afgezet, droppen de reisbagage en gaan want het is inmiddels 5 uur erop uit om wat eten voor de trein voor morgen in te slaan, de laatste Tugriks op te maken en te eten. We zitten hartje centrum dus dat is gemakkelijk gevonden en omdat het de vorige keer smaakte nog maar een keer Koreaans gekozen. Daarna nog een lekkere koffie besteld in een goede koffietent en richting hostel, inmiddels 8 uur en donker.
Nog even met Peter gebeld want die viert morgen zijn 94e en wij zitten dan in de trein zonder bereik.Heerlijk bedje in vergelijking met de Ger tent wat een behoorlijk hard matras had en een fijne douche, klaar voor morgen want de trein vertrekt al om 07.30.

• 26 September 2017 - 18:43

Elsa:

De grote inhaalslag zie ik. Weet dat jullie inmiddels veilig zijn thuis gekomen. Het was leuk om jullie op deze manier te volgen.

Verslag uit: Mongolië, Harhorin

Monique

Op 19 augustus gaan wij op reis richting Sint Petersburg. Geert-Jan is al vanaf maart 2017 aan het voorbereiden, lezen, printen, overwegen en uiteindelijk boeken van vluchten, treinen, hotels, hostels, taxi's, Hermitage, Peterhof etc. We hebben samen ontelbaar veel filmpjes gekeken van reizigers en websites. Het genieten is dus al lang geleden begonnen. We houden jullie op de hoogte van deze tocht, zo vaak we Wifi hebben. Graag lezen we jullie reacties. En zijn er mensen die nog meer tips hebben, we houden ons aanbevolen.

Actief sinds 01 Aug. 2017