22 augustus dinsdag - Reisverslag uit Verkhniye Ruditsy, Rusland van Monique Geert-Jan - WaarBenJij.nu 22 augustus dinsdag - Reisverslag uit Verkhniye Ruditsy, Rusland van Monique Geert-Jan - WaarBenJij.nu

22 augustus dinsdag

Door: gj

Blijf op de hoogte en volg Monique

24 Augustus 2017 | Rusland, Verkhniye Ruditsy

Toch nog even Sint Petersburg afsluiten. Met de taxi naar het station gebracht wat veel gesleep scheelt in deze 5-6 miljoen grote stad. Op het station staan de stewardessen allemaal mooi op een rijtje klaar om elk hun deel van de reizigers te verwelkomen. 1 per compartiment en daarnaast nog 2 dames die de lunch moeten verzorgen. Met snelheden tot 236 km per uur zijn we dan ook binnen 4 uur bij Moskou aangekomen. Onderweg genietend van het groene landschap met af en toe een rivier erdoorheen en in de bossen vele datschas. Voor de rijke Moskovieten een buitenhuisje met een lapje grond eromheen maar voor de meesten gewoon een zelfstandig of met behulp van vrienden en familie in elkaar geknutselde blokhut voor permanente bewoning. Onderweg vallen ook de honderden misschien wel duizenden berenklauwen op. Tiert hier dus welig.
Na een 20 rittenkaart voor de metro gekocht te hebben met alle bepakking door de metro wat meteen de laatste keer was met de dubbele roltrappen per station en de vele gewone trappen in en uit de metro en de onderdoorgangen bij de vaak enorme kruispunten die er zijn. Alles vele malen groter dan thuis. En met 12 miljoen mensen een wereldstad. Hotelletje ook nog gevonden en omdat het inmiddels laat was, 7 uur dan nog maar vlug een kort bezoekje brengen aan het rode plein wat op 1,2 km zou moeten liggen. Zou dus als je dan wel de goede kant uitloopt. Werd dus niks en na 2 km maar omgedraaid na toch maar de kaart erbij gepakt te hebben. Morgen herkansing.

• 24 Augustus 2017 - 22:50

Elsa:

Easy peasy...morgen weer een dag

• 25 Augustus 2017 - 09:01

Marleen:

Ja, zo je maar Geert, alles van te voren goed uitzoeken heeft zo zijn voordelen

• 25 Augustus 2017 - 11:23

Marijke:

oh my God wat een diversiteit. landschap, stad, roltrappen, volle bagage, rode plein andere kant........ Zie het voor me.

• 25 Augustus 2017 - 16:55

Willneyssen :

Wat een drukte. Hoe spelen jullie het klaar.?

Verslag uit: Rusland, Verkhniye Ruditsy

Monique

Op 19 augustus gaan wij op reis richting Sint Petersburg. Geert-Jan is al vanaf maart 2017 aan het voorbereiden, lezen, printen, overwegen en uiteindelijk boeken van vluchten, treinen, hotels, hostels, taxi's, Hermitage, Peterhof etc. We hebben samen ontelbaar veel filmpjes gekeken van reizigers en websites. Het genieten is dus al lang geleden begonnen. We houden jullie op de hoogte van deze tocht, zo vaak we Wifi hebben. Graag lezen we jullie reacties. En zijn er mensen die nog meer tips hebben, we houden ons aanbevolen.

Actief sinds 01 Aug. 2017