20 augustus zondag - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Monique Geert-Jan - WaarBenJij.nu 20 augustus zondag - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Monique Geert-Jan - WaarBenJij.nu

20 augustus zondag

Door: gj

Blijf op de hoogte en volg Monique

21 Augustus 2017 | Rusland, Sint-Petersburg

we slapen hier lekker ook al is het een simpel hotelletje. Niet al te vroeg vertrokken en maar eerst een ontbijtje gescoord in een juppentent en toen naar de topper van Sint Petersburg de Hermitage. In het fantastisch mooie paleis is een weelde opgesteld wat we nog nergens gezien hebben. Te vergelijken met de de Nederlandse Hermitage is het een buurt supermarktje in een heel klein dorpje met de AH xl in Eindhoven. Zalen vol met antiek meubilair in alle vormen en modellen, kristallen lampen metershoog, zalen waarvan de wanden met malagiet bekleed zijn het hield niet op. De mooiste afdeling was natuurlijk de Hollandse meesters waarvan ik er een vriend heb bijgekregen. Frans de vriendt. Helaas schilderde hij teveel blote konten en nog meer fraais maar dat kwam niet door de ballotagecommissie dus ik moest de eerste gang meteen rechtsaf slaan terwijl er nog zoveel meer moois te zien was geweest. Nou daar werd ik pas echt blij van, de brocante stoffen afdeling, in de vooral zeer opwekkende kleuren van veel bronsgroen en donkerbruin. De pillen zaten gelukkig in de tas. Na 2 uur en nog niet 1/3 gezien te hebben en doodmoe maar vertrokken. na een kleine lunch doorgelopen naar de kerk van de verlosser van het heilig bloed. Ook daar kon je weer over de koppen lopen dus alleen maar de buitenkant bekeken. Wat een geweldige bouwwerken staan er in Rusland en niet alleen de kerken met de mooie uientorentjes. Kaarten gekocht voor het zwanenmeer voor dezelfde avond en omdat het al laat was in de buurt een restaurant opgezocht en buiten gegeten met het zicht op het Alexandrinsky theater. Veel gespreksstof met een paar Russen en de vriendin van de hoofdrolspeler van het ballet. We kwamen aardig de tijd door en voor we het wisten begon het ballet. Dit is een van de balletuitvoeringen van de wereld met daarbij een enorm mooi oud gebouw ook de loges binnenin met goud beschilderd en de geweldige decors. Topavond. na een afzakkertje zat de dag erop.

• 21 Augustus 2017 - 16:13

Willneyssen :

Wat een geweldige belevenissen, niet voor te stellen hier.
    Geniet ervan.

• 21 Augustus 2017 - 16:50

Elsa:

Rusland staat ook nog op m'n bucketlist, leuk om dit te lezen

• 21 Augustus 2017 - 18:47

Paul Marian:

Lijkt ons een geweldige ervaring super

• 21 Augustus 2017 - 23:52

Peter:

Hoi, geert en monique
    dat belooft wat als ik dat zo lees. veel cultuur, maar dat kan eigenlijk niet anders in dat land.
    Dan snap je eigenlijk niet dat de meeste Russen op vakantie in het buitenland zulke lompe hufter zijn.Literatuur, muziek ed op hoog niveau en eigenlijk niet te rijmen met zulk gedrag.

Geniet van alle mooie dingen en elkaars gezelschap en ik ben benieuwd met jullie ervaringen in de trein.
    grt Rina en Peter

• 22 Augustus 2017 - 15:04

Luba:

Super! Ik wacht op de voortzetting ☺️

• 24 Augustus 2017 - 14:33

Monique Cocu:

Klinkt fantastisch, de Hermitage zou ik ook graag willen zien! Daar was vorig jaar nog de grootste Rembrandt tentoonstelling ooit. Ik ben benieuwd naar de mooie foto's en bijhorende verhalen. Geniet van jullie mooie reis!

• 24 Augustus 2017 - 21:28

Esther Van Esch:

Ik kan me er iets bij voorstellen. Veel pracht en praal. Wij zijn een keer in Dresden in het Grüne Gewolbe museum geweest. Zo veel moois uit vroeger tijden. Wel wrang wat de rijken zich allemaal gekocht hebben ten koste van de armere bevolking, maar bewaard gebleven en nu wordt het tentoongesteld. Een rijkdom zichtbaar voor ons.... gewone mensen :-)
    Ook wij hebben toen een opera voorstelling gezien. De vuurvogel. Maakte veel indruk toen. Klein beetje vergelijkbaar. Op naar meer avonturen!

Verslag uit: Rusland, Sint-Petersburg

Monique

Op 19 augustus gaan wij op reis richting Sint Petersburg. Geert-Jan is al vanaf maart 2017 aan het voorbereiden, lezen, printen, overwegen en uiteindelijk boeken van vluchten, treinen, hotels, hostels, taxi's, Hermitage, Peterhof etc. We hebben samen ontelbaar veel filmpjes gekeken van reizigers en websites. Het genieten is dus al lang geleden begonnen. We houden jullie op de hoogte van deze tocht, zo vaak we Wifi hebben. Graag lezen we jullie reacties. En zijn er mensen die nog meer tips hebben, we houden ons aanbevolen.

Actief sinds 01 Aug. 2017