19 augustus zaterdag - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Monique Geert-Jan - WaarBenJij.nu 19 augustus zaterdag - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Monique Geert-Jan - WaarBenJij.nu

19 augustus zaterdag

Door: monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

20 Augustus 2017 | Rusland, Sint-Petersburg

19 augustus vertrekdag, na een supersnelle vlucht van tweeëneenhalf uur landen we in Sint Petersburg. Lange wachttijd voor de douane! Ze houden hier van de controle.

Geert-Jan had meteen contact met een man uit Rotterdam die hier vaker was geweest en nu voor een aantal weken Russisch kwam leren. De tijd ging snel voorbij. Na de taxiritje en in het hotelletje alles afgegeven te hebben maar meteen erop uit. Sint Peterburg wordt het Venetië van het noorden genoemd en dat hebben we gemerkt. Naast de neva veel kanalen en zijriviertjes. Bij een van de bruggen een leuk Italiaans restaurant gevonden en daar gegeten. De kip kiev die we bestelden was een enorme verrassing. Lekker wijntje erbij dus een goede aankomst.
hierna nog even naar de neva gewandeld en de mooie verlichte bruggen bekeken met de vele toeristenboten die erop varen. Net terug in het hotel een enorme hoosbuien terwijl het de hele dag wel 26 graden was.

• 21 Augustus 2017 - 10:05

Marijke:

Lieve Monique en GeertJan,
    Fijn dat de vlucht er al op zit. En ja, Nederlanders tref je overal hahaha.
    Heel veel plezier en ik kijk uit naar het volgende verslag.
    groetjes Marijke en Hans

• 21 Augustus 2017 - 11:14

Willneyssen :

Fijn dat het goed gaat met de reis,

• 21 Augustus 2017 - 14:59

Luba:

Ooh ja)))) Dat is gewoon voor ons

• 21 Augustus 2017 - 18:19

Ton:

Hoi Monique en Geert-Jan,

Het avontuur is begonnen. Geniet er van!!!
    En Sosu, heb je ook al mooie foto's gemaakt??

Groeten,
    Ton

Verslag uit: Rusland, Sint-Petersburg

Monique

Op 19 augustus gaan wij op reis richting Sint Petersburg. Geert-Jan is al vanaf maart 2017 aan het voorbereiden, lezen, printen, overwegen en uiteindelijk boeken van vluchten, treinen, hotels, hostels, taxi's, Hermitage, Peterhof etc. We hebben samen ontelbaar veel filmpjes gekeken van reizigers en websites. Het genieten is dus al lang geleden begonnen. We houden jullie op de hoogte van deze tocht, zo vaak we Wifi hebben. Graag lezen we jullie reacties. En zijn er mensen die nog meer tips hebben, we houden ons aanbevolen.

Actief sinds 01 Aug. 2017